ponedjeljak, 31. siječnja 2022.

BrudBBB - Godine kreative - intervju

BrudBBB na sceni je već gotovo punih deset godina. Nakon spontanih početaka i neočekivanog uspjeha pjesme Lažni prijatelj, bend svojem humoru sve više dozira i ozbiljniji pristup glazbi i produkciji. S njihovim albumom prvijencem (Sektor nejebica, 2017.) pokazali su kako spojiti humor i raličite žanrove, te ga upakirati u svojevrsni koncept i priču. No, to je bila samo uvertira u njihovu daljnu karijeru jer sa novim albumom Pankeri iz Mercedesa i čak tri EP-ja, bend je dignuo ljestvicu na iduću razinu. Pjesama je više, produkcija je bolja, a humor i priča još su razrađeniji.

Jasna iz Jasne i Patuljaka, popričala je s Brudom i Fantomom o njihovim počecima, vrlo produktivnoj godini, te mogućim iznenađenjima u skorijoj budućnosti.




Kaj bu te dečki? Bute mazali kaj?

B: Ma nemrem niš, hvala.

F: Daj neku pepeljaru samo.

 

Jel moguće da smo se zadnje vidjeli kod Bibe u kantini 2017. kad smo pripovedali o Sektoru nejebica? Kak je to dobra ploča bila..

F: I dalje jebeno je..

B: O jebeno je!

 

Kaj ste naučili u tom razdoblju o sebi kao bendu? Jel ono bilo presudno za nastanak Pankera iz Mercedesa?

B: Naučili smo da ima puno pljugera oko nas i u ovoj državi. I da se to neće jebeno uskoro promjeniti.

F: (smijeh) Tako je!

 

Jel istina da je pjesma Ko sam ja? napisana u par minuta?

B: Istina je. Mislio sam da nam treba još koja pjesma prije nego počnemo sa snimanjem. Imao sam prazan papir i na putu prema studiju u tramvaju, zapitao sam se ‘’ko sam ja zapravo?’’ i riječi su same krenule.

F: Da, sjećam se da je Brud stigao na to snimanje s tekstovima za dvije ili čak tri nove pjesme, napisane u tramvaju pol sata prije. Šta je još bilo među njima, Draga i..?

B: Želim da mi kažeš, mislim..

F: E, da.

 

To bome nisam čula, kaj s tim? Ste izdali to negdje?

B: Nismo. Leži negdje duboko u riznici Fantom studija..

F: Šta je najbolje, Sektor je u početku trebao biti samo EP sa nekoliko pjesama a ne album..

 

A kak ste se odlučili na country still?

F: Za Ko sam ja? Mislim da sam pitao Bruda koji bi žanr bila pjesma, a da je on promrmljao ''neki country rock’’ il tak neš. Onda sam počeo improvizirati riff koji nam se odmah svidio i mislim da smo već taj prvi dan složili kostur pjesme i snimili gitare i vokale.

B: I vjerojatno se mortusirali (smijeh).

 

Najbolji dio Sektora nejebica je naravno dio di ste ukomponirali moj bend hehe

B: Pravo zboriš Jasna, to nam je bila čast!

F: Jasnu i Patuljke pratimo još tamo od 2011. negdje. Bio je to logičan potez.

 

I kaj onda je bilo par singlova, kaj ne? Božićna i Curvona?

B: Da, već sam neko vrijeme htio da napravimo božićnu stvar.. Svaki put kad dođe to božićno vrijeme, za mene je to vrijeme nekako depresivno. Tada je to bilo zlatno doba Bandića, kad je zagrebački advent bio nekoliko godina proglašen najboljim u Europi i stvarno je bio dobro organziran i lijep, no taj sjaj nije odražavao istinu koju smo mi u ono doba živjeli. Taj kontrast javnosti da je sve savršeno ali mi koji živimo u ovome gradu, koji držimo oči otvorenima, znali smo da nije sve tako sjajno kao što se predstavlja na van. Imao sam nešto za reći. Stih koji možda najbolje odražava poantu je: ‘’Zagreb je prvi, a to kaj na WC-u mladac speed mrvi, to nije problem, to ne postoji, nije tvoj sin, on nek se sarmom goji.’’ To je pjesma poricanja istinje i realnosti u kojoj živimo.


Curvona pak još direktnije opisuje stanje svijeta u zadnje dvije godine, zar ne?

B: Ne znam, Curvona je trebala biti nekakva mantra rastjerivanja te nesretne boleštine za koju nisam iskreno mislio da će toliko trajat..

F: Da, popraćeno jebenim potresom baš se stvorilo jedno razdoblje panike i neizvjesnosti. Curvona je možda jedna od najozbiljnijih pjesama koju imamo jer specifično govori o tom zbunjujućem razdoblju. Naravno uz dozu internog humora.

 


Al možda najvažnija stvar u 2021. bio je drugi studijski album Pankeri iz Mercedesa! Jebate kaj je dobar. Otkako je izašao slušam samo to i eventualno MC Chooyu.

Otkud da uopće počnem.. Kad je nastala ideja za novi album? Odmah nakon Sektora nejebica ili..?

B: Mislim da smo već ubrzo nakon Sektora znali da će nas kad tad u budućnosti čekati nove pjesme i potencijalni album. Al nismo odmah u startu imali jasnu ideju kako će to izgledati i zvučati. Nekako smo se prepustili životu da nas inspirira.

F: Da, ono što je krucijalno za naš humor, priče i same pjesme je da sve na neki način bude spontano, inspirirano stvarnim događajima ali i povezano. Prva pjesma koju smo krenuli raditi nakon Sektora bila je, tada još neimenovana Begsalica Part II. Dobar dio pjesme je snimljen skoro tri godine prije izlaska albuma.

B: To je bila jedna kratka pričica koju sam napisao, za koju nisam nužno planirao da bi ju mogli uglazbiti, no onda sam ju vjerojatno pročitao Fantomu, njemu je to bilo dos dobro i onda smo ubrzo skužili da bi to mogla biti Begsalica Part II. Vjerojatno jedna od naj heavy pjesama na tom albumu.

F: Da, to su bili prapočeci Pankera iz Mercedesa, iako tada nismo još imali namjeru raditi album, a kamoli naziv za njega.


Prošlo je čak tri i pol godine od izlaska Sektora nejebica. Jeste li svjesno uzeli polagan tempo za stvaranje idućeg albuma?

B: Ne baš. Nije tu bilo plana za album u početku, kao što sam rekao. Jednostavno mora proći dovoljno vremena da se nakupimo inspiracije, priča iz života, sretnemo dovoljno zanimljivih ljudi i smislimo novu poštapalicu koju ćemo koristiti u novoj eri. O - jebeno - DA!

F: Negdje u ljeto 2019. složili smo kostur za Fukodrom i znali da imamo nešto posebno. Vratili smo se i Brudovom riffu za Ona mi radi, koji sam krenuo razrađivat još godinu prije i stvari su se polako počele kuhat. Kroz jesen i zimu me jako lupila inspiracija i nastali su demoi za velik broj pjesama. Toliko sam bio nadobudan i optimističan da sam bio siguran da će album izaći do proljeća 2020. Onda se desila korona, pa jebeni potres i sve je otišlo u kurac. Jest da je tada nastala Curvona, no album nismo takli idućih mjesec - dva.


To je i dalje skoro godinu idana prije objave albuma. Što je toliko potrajalo?

B: Fantomov perfekcionizam!

F: I to ali i nastanak još par novih pjesama. Na neku morbidnu foru mi je drago da su nas korona i potres usporili jer te pjesme možda nikad ne bi čuli..


Koja je priča Pankera iz Mercedesa? Je li to konceptualni album?

F: Rekao bih da je - to je konceptualni album o putovanju kroz određeno razdoblje života i prolaženje kroz njegove razne ekstremne faze, uspone i padove. Prezentiran kroz BrudBBB filter, naravno. Mislim da svakako postoji protagonist čija priča počinje u životnoj ekstazi i aroganciji, da bi polako zbog razočaranja u ljude oko sebe, voljenu osobu ili nešto treće, ona pala u sve veći mrak, očaj i maniju. Kako je vrijeme išlo, shvatili smo da smo možda previše zaglibili u taj mrak. Dugo vremena je Begsalica Part II trebala biti posljednja pjesma na albumu, no ipak smo odlučili završiti album sa svjetlom notom i pozitivom, jer na kraju krajeva svi na ovaj ili onaj način nastojimo stremit k tome.

B: Da, fora je kako nam u startu nije bio plan imat priču, nego je prolazak vremena i gomilanje pjesama pokazao prirodnu nit i povezanost. Svaka pjesma paralelno može stajati sama za sebe ali kada ih se posluša u komadu, i to upravo redoslijedom kojim ide tracklista albuma, to je jedno potpuno drugo iskustvo.


Ono što je svakako očigledno je da je sex kao tema prilično prisutan na albumu..

B: A nego kaj! Prošli album je opisivao manjak seksa, ovaj opisuje višak!


Koje bi to bile pjesme?

B: Hmm da vidimo.. sigurno Fukodrom, Kesteni sa Sljemena, Soba 69, Indie ples.. Ima ih.

F: Burazi! (smijeh)


Koliko god možda smješno zvučalo za pjesme BrudBBB-a, uzimajući u obzir da je uz svu produkciju i dobre pjesme nekako uvijek naglasak bio na humoru, postoje rubno depresivni trenuci na albumu.

F: Postoji element razočaranja i izdaje, čak i samodestrukcije. Mislim da album poprima jednu mračniju notu negdje na sredini, na pjesmi Proljetni halovi. Tu počinje cijela ta tema noćnog života, povodljivosti i bijega. Pri kraju Indie plesa ispod plahta, protagonist polako shvaća da će ga novoupoznata osoba koštati života, te se lagano prepušta da ga ta neka crna struja nosi. Neonska Trapsodija, Soba 69 i Begsalica Part II govore o tome.

B: Jedino Buhtlica nekako daje nadu na toj drugoj strani albuma!


Jesam li u krivu kad kažem da mi se čini da ta pjesma ne govori doslovno o ljubavi prema buhtlama, već o maloprije spomenutoj vulgarnijoj temi?

B: Svatko će interpetirati pjesme i njihovu priču na svoj način Jasna. Netko će buhtle povezati sa hranom, netko sa seksom, a netko pak s osobama koje žive na primjer na Cmroku!



Otkud ideja za naziv albuma?

F: To je kolko se sjećam bila Brudova izmišljotima koju je izgovorio negdje u kasnim noćnim satima tijekom lutanja zagrebačkim podzemljem. Dobar prikaz kontradiktornosti društva i svjetonazora u njemu. Svatko ima više maski koje nosi, samo je pitanje kada, pred kime i u kojim okolnostima bira koju će nositi. Pod time ne mislim na maske koje nosimo već dvije godine (smijeh).

 

Prvi singl s albuma bio je udarni Fukodrom. Za mene je to pravi klasik BrudBBB-a.

B: Hvala Jasna. Ta je pjesma nastala tijekom jama originalno za jednu drugu pjesmu, kojem je prisustvovao i Kreba iz Krebe13, a onda se polako morphala u ono pod čim je danas poznata.

F: S produkcijsko aranžmanske strane, bilo mi je izrazito važno da prva pjesma na albumu bude jebeni statement i odmah pokaže da ono što slijedi nije zajebancija. Zakucavanje.

 

Kako nastaju pjesme? Prvo muzika ili tekst?

B: Pa baš i nema pravila. Često se desi da ja imam tekst i riff, koji zatim Fantom pretvori u pjesmu. Nekad tekstove pišemo i zajedno.

F: Da, skužio sam da u zadnje vrijeme često prvo nastanu naslovi pjesama, a tek onda muzika i tekst. To je često i teži put stvaranja, no kad se određeni naslovi zacrtaju u podsvijest i potencijalnu tracklistu, nema povratka. Primjeri koji prvi padaju na pamet su Kesteni sa Sljemena, Disko Apokalipsa i Soba 69.

B: Savjet mladim songwriterima: uvijek pišite olovkom i kemijskom, a ne na komp. I nikad ništa ne brišite, nego križajte, jer kad ste prekrižili ćete vidjeti kako vam je išao tok misli, što ćete pak možda kasnije upotrijebiti. Bilo je toga kad sam pisao Ona mi radi.

 

Jedna od najoriginalnijih ideja zasigurno je Kvartovska grafiteriya, zar ne?

B: Je, ta pjesma ima specifičan koncept kojim se odaje počast pomno probranim šaljivim i interesantnim grafitima ispisanim po Zagrebu a i šire, unatrag dvadesetak godina.

 

Mislim da bez oklijevanja mogu reći da su Pankeri iz Mercedesa vaš najveći pothvat do sada, a ujedno i najbolja glazba koju ste izdali.

B: Hvala ti Jasna, lijepo je čuti da netko cijeni tvoj rad. Pogotovo od tako važne underground umjetnice poput tebe.

F: Jako smo zadovoljni kako je album ispao na kraju. Nakon Sektora nejebica bio sam siguran da je to prvi i ujedno naš zadnji album jer bi bilo nemoguće nadmašit ga humorom i kvalitetom pjesama. Očito sam bio u krivu.

B: O jebeno jesi!


Kako to da ste se tako brzo nakon izlaska albuma odlučili izdati još čak tri EP-ja? Prvi od njih ste objavili već u roku tri mjeseca..

B: Mi ti Jasna nismo brijači kojima treba deset godina da iscvrlje 10 osrednjih pjesama. Mi ih napravimo dvadeset jebačkih u jebenoj godini!

F: Proljetni halovi EP nastao je neplanirano. Sama pjesma je originalno trebala biti treći i finalni singl albuma, sa B stranom Dens (Sex). To je pak pjesma koju smo silno pokušavali ubaciti na album al nekako se nije uklapala, unatoč temi koju dijeli s velikim brojem pjesmama na njemu. Kad sam krenuo raditi cover za singl, imao je toliko potencijala za neki veći i bitniji format da sam u par dana složio još dvije nove pjesme, Kaleidoskop i Neon. S obzirom da sam paralelno već neko vrijeme radio i na remixu Proljetnih halova, jedini logični potez bio je ukomponirati to sve u zaseban EP umjesto singla.

B: Fun fact – Kreba iz Krebe 13 je zaslužan za ideju Hala iz Malcoma u sredini, odnosno Bryana Cranstona na coveru!


 

Nostalgijska renesansa govori o vašim mladim danima, zar ne?

B: Tako je, to je jedan reflektivni EP o specifičnom razdoblju naše mladosti. Ulazak u zadnju fazu srednje škole i čuveni maturalac kojeg su svi tako željno isčekivali. Upoznavanje novih i važnih ljudi i leglo anegdota. Tempirali smo objaviti EP na desetu godišnjicu od tih događaja, kako bi ih na neki način zaokružili u jednu cjelinu i ovjekovječili.

F: (pjevušeći) ‘’Zbario sam Žigman prve večeri na maturaalcu..’’

B: E to mi je jebeno, taj ulazni riff i tekst, baš ono in medias res into the face.

F: Što se tiče muzike, ciljao sam da čim vjerodostojnije prenesem atmosferu tog razdoblja kasne adolescencije i naivnosti. Da se, kada zažmirim i opustim, mogu jasno nacrtati s osamnaest godina u centru Praga ili u bijednoj hostelskoj sobici u Berlinu u kojoj smo boravili. Uz Maturalče, mislim da tu atmosferu tog razdoblja i svega oko njega najbolje predstavlja zadnja pjesma, Nostalgijska renesansa. Originalno se trebala zvati Kišni Berlin.

B: Važno je naglasiti da su na coveru EP-ja osim mene i Fantoma i mladi Kreba i DJ Billips!


Je li Šutara na kraju dobila svoju kutiju YORKA?

F: Još uvijek nije nažalost.. Ako itko ima njezin kontakt neka se javi na naš mail. Pošto spomenute cigarete više ne postoje, volio bih je bar izvesti na intimnu večeru u Okrugljak il negdje i Ivanju Reku.

 

I posljednji EP bio je Halloween cirkus. Što imate za reći o njemu?

B: A to smo već neko vrijeme htjeli napravit, nekakvu pjesmu s Halloween tematikom. Prekobačaj br.666 nastala je iz mojeg bass riffa koji datira još iz dana Nepismenog vuka, ako ne i prije. Generalno catchy melodično sablasna pjesma s nekim već dobro poznatim likovima u tekstu (smijeh).

F: Iskreno, baš mi je bilo pasalo snimat te pjesme nakon prilično mračnih tema na Pankerima i Proljetnim halovima. Mislim da sam gotov s mračnjacima šta se tiče BrudBBB-a, vraćamo old school BrudBBB. (smijeh)

 

Zvuči obećavajuće! I za kraj, s obzirom da ste prošle godine pokazali koliko produktivni možete biti u relativno kratkom vremenu, kakva je budućnost BrudBBB-a?

F: Svemirska! S puno lasera i eksplozija!

B: Ne znam, namjera mi je izdat zbirku urbane poezije.. Ono, depresivna ironija s dozom nekakvog twisted humora. Ta tematika mi se cijeli život provlači kroz glavu, tak da ono..

F: Ne znam šta ću jest sutra, a kamoli išta drugo. Al budućnost BrudBBB-a je prilično svijetla. Dosdobra ću reć.

 



BrudBBB možete pratiti na sljedećim platformama:

Nema komentara:

Objavi komentar